tisdag 22 februari 2011

Tapetsera högtalare....


Det finns nog inget fulare än högtalare! Varför har ingen kommit på att man kanske skulle satsa på lite snygga mönster och göra dem lite skojigare. Jag vet att det finns olika färger att välja på, men de ser fortfarande så kala och trista ut. Men nu är det dags att råda bot på det!! :) Till och med maken har nappat på min tanke, att vi ska tapetsera högtalarna. Möttes väl av liiiite skepsis i början, men nu är även han frälst!
Har bestämt mig för att jag vill ha något småmönstrat, gärna någon vintagetapet (då får man ju både mönster och grilliga färger). Nu är kruxet det att det finns ju så sabla mycket att välja på, men just nu är dessa favoriterna. Får se hur detta slutar, men självklart ska ni få se resultatet!



De här två är nog mina absoluta favoriter!!

8 kommentarer:

  1. Låter som en toppenidé att klä in de fula högtalarna!! Signe har den översta i sitt rum =) Jag älskar den tapeten!!

    SvaraRadera
  2. Visst är den läcker! Har funderingar på att sätta den på en vägg i köket :)

    SvaraRadera
  3. Har du inte varit här och kollat på våra fina små vita högtalare :P

    SvaraRadera
  4. Vita är bättre än mycket annat Patrik......men de är inte särskilt roliga! Tänk vad glad man blir av att se våra blommiga, färgsprakande högtalare!! ;)

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset Linda! Vi har en drös högtalare i bok (!). Gräsligt fula är de och jag hade gärna gjort något roligare med dem. Alternativen just nu är vit vinylplast eller tapet då :-)

    SvaraRadera
  6. åh, sånna härliga tapeter!

    SvaraRadera
  7. Tycker absolut någon av de två sista vore kanon, så snyggt. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken kul idé! Det vill jag se sedan...
    Underbara Clara har klätt högtalare med spetstyg av något slag. Passar ju om man har det lite romantiskt hemma, men vintagetapet måste ju bli häftigt!

    SvaraRadera